Větroň Variant 3
Rozpětí : 2m , hmotnost ?, motor MIG 600BB napřímo, vrtule Graupner sklopná 9/5, akumulátory 7x Sanyo SCR1700, regulátor JETI350, přijímač Hitec Superslim, serva 2x HS-81, 1x HS-56.
příprava k letu
Příprava k letu.
start
Start.
létám rychle
Létám rychleji než fotografka fotí
(zoom 10x). J
doleva
Zatáčka vlevo... (zoom 20x)
.
...průlet "nad hlavou" (zoom 20x).
Létám vysoko, létám rychle.
.
...šťastné přistání.

. Je mi jasné, že někteří se nad tou parafrází jednoho filmového výroku "létám vysoko, létám rychle" mohou jen usmát. Tato nadsázka je zde proto, že můj úplně první let s tímto větroněm (po dvacetileté pauze v modelaření) skončil po několika vteřinách pádem po křídle kvůli malé rychlosti. Potom jsem se naučil, že s tímhle pohonem musím po odhození držet vodorovný let a napřed nabrat rychlost, než začnu pomalu stoupat
Kolíky v náběžné hraně křídla a plastové šrouby držící křídlo, které se měly při nárazu ustřihnout, bohužel náraz vydržely. Nevydržel trup pod křídlem a v místech upevňovacích kolíků.
Spravilo to přelaminování trupu v poškozených místech nad překližkovou přepážkou a mezi kabinou a náběžnou hranou křídla. Při dalších podobných kotrmelcích při přistání už k žádnému poškození trupu v těchto místech nedošlo.
. Pohled z trochu jiného úhlu. Při poškození trupu vyšlo najevo, že povrchová úpravu je sice hezká, ale křehká. Celek působí na první pohled pevně, ale pod křehkou povrchovou probarvenou vrstvou je tenká vrstva laminátu, která není dost pevná při podobné havárii. Povrchová úprava se po havárii místy doslova oloupala a zbyla jen tenká pružná vrstva laminátu. Možná jen můj pocit po té dlouhé pauze, tehdy jsem taky zkusil laminátový trup, ale tehdejší technologií vycházel těžší, ale pevnější.
. Běžné poškození po přistání - prasklý vrtulový kužel. Originál Graupner je z tvrdé ale křehké umělé hmoty. Zatím jsem zničil dva kužely a jeden vrtulový list, nové neoriginální kužely od Reicharda jsou z pružnější hmoty, tak snad vydrží víc.
Pod odtokovou hranou křídla je otvor, kterým z trupu odchází chladicí vzduch, nasávací otvor je na snímku z větší části zakrytý vrtulovým listem. Světlejší místa na trupu pod křídlem jsou stopy po opravě, v místech kde se odloupla původní povrchová probarvená vrstva pryskyřice.
Kryt kabiny odkopnuly baterky, přitom, když se katapultovaly ven z trupu příliš rychlým přistáním.J  Z dlaně mi visí kabely od regulátoru otáček elektromotoru.